8 sposobów na problemy ze snem

Hej, moją pierwszą notkę poświęcę paru słowom o zaburzeniach snu, a konkretniej problemom z zasypianiem. Sama wiele lat zmagałam się z tym problemem, i znalazłam sposoby, by sobie z nim poradzić. Poniższe rady sprawdziłam na sobie, lecz nie gwarantuję, że tobie również one pomogą, jednak szczerze mam taką nadzieję.



1. Zmęcz się
Oczywiście nie od razu przed snem, ale aktywność wciągu dnia sprawi, że twój organizm bardziej będzie potrzebował odpoczynku w postaci snu, więc możliwe, że szybciej zaśniesz.
2. Nie śpij w ciągu dnia
O tak, po prostu, nawet jeśli jesteś bardzo zmęczona, lepiej położyć się później i zasnąć od razu, niż kłaść się wieczorem "wyspanym" wcześniej.
3. Stałe godziny snu
Chyba nie muszę mówić, że najlepiej, jeśli śpisz w nocy? Jeśli masz problemy ze snem, ważne byś wypracowała sobie regularny cykl snu. Twój organizm doznaje szoku za każdym razem, kiedy zarywasz nockę bądź jesteś na szalonej imprezie kiedy normalnie powinnaś już spać. Jeśli to możliwe, staraj się kłaść przed północą, a spać od 7 do 9 godzin. (To bardzo osobista kwestia, sama musisz zaobserwować, po ilu godzinach snu czujesz się najlepiej)
4. Rutyna, rutyna, rutyna.
Ten punkt jest mocno powiązany z poprzednim. Nasz organizm lubi rutyny, dlatego wypracuj swoją własną - taką, którą będziesz powtarzać co wieczór przed snem, a po jakimś czasie twój organizm sam zauważy, że po prysznicu powinnaś iść spać.
5. Łóżko to twój przyjaciel.
Nie spędzaj całego dnia w łóżku. Nie jedz w nim, dbaj o nie, w ten sposób nauczysz się, że gdy tylko się kładziesz, jest czas na sen. Nie na jedzenie.
6. Dbaj o sypialnie.
Pamiętaj, że by zasnąć, musisz czuć się w miarę komfortowo. Więc przed snem wywietrz sypialnię. Zadbaj o dopływ powietrza, i aby pod każdym względem było ci komfortowo, na przykład częściej zmieniając pościel bądź kładąc się zawsze po prysznicu i bez makijażu.
7. Zminimalizuj stres.
Gdy się stresujemy, nasz organizm wytwarza tak zwane hormony stresu. Są to adrenalina i kortyzol, które pobudzają nasz organizm, by poradzić sobie w trudnej sytuacji. Odczuwając stres nie zaśniemy, więc trzeba go zminimalizować na przykład biorąc gorącą kąpiel przed snem. (Na ten temat na pewno pojawi się osobna notka)
8. Lekarstwa
Jeśli wszystko zawiedzie, pamiętaj, że możesz wspomóc się lekami pomagającymi zasnąć. Niektóre można dostać bez recepty, i oczywiście są całkowicie bezpieczne.
Mam nadzieję, że choć odrobinę Ci pomogłam, koniecznie daj mi znać, czy moje rady się przydały, a może znasz jeszcze jakieś? Podziel się w komentarzu! Papa ♥

Komentarze

  1. Świetne sposoby kochana :)

    http://nouw.com/flaviagutowska/the-end-of-the-fing-world---recenzja-ser-32517415

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kiedy mam problem z snem myślę o tym co by sie stało jakbym miała dużo pieniędzy i jakie zakupy bym robiła i tym sposobem samą siebie zanudzam i zasypiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, to musi być skuteczne, koniecznie spróbuję, gdy następnym razem nie będę mogła zasnąć :D

      Usuń
  3. Kiedyś jadłam w łóżku, ale już się z tego wyleczyłam ;) Super wpis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Wyznaję zasadę: Im mniej okruszków w łóżku, tym lepszy sen :D

      Usuń
  4. Bardzo dobre rady! Ja śpię około 7 godzin dziennie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Każdy komentarz motywuje mnie do pracy i sprawia, że czuję się lepiej. Dziękuję!